Ciągle pozyskiwanie informacji dotyczących preferencji klientów jest bardzo ważne dla niemal każdej firmy. Marki, które umiejętnie wykorzystuje tego typu dane zdecydowanie szybciej i skuteczniej reaguje na wszelkie zmiany w bieżących trendach, dając konsumentom dokładnie to, czego szukają. Cennym źródłem informacji na temat preferencji swoich klientów są karty lojalnościowe.
https://www.unicard.pl/karty-lojalnosciowe
Charakterystyka grupy docelowej
Aby przystąpić do programu lojalnościowego zazwyczaj należy firmie udostępnić różne dane w zależności od wymagań, takie jak:
– imię i nazwisko;
– adres zamieszkania;
– numer telefonu;
– rok urodzenia.
Informacje te pozwalają stworzyć firmie ogólną charakterystykę swoich klientów. Na przykład w niektórych branżach istotne będą informacje dotyczące wieku ludzi wybierających konkretną markę. Wiedza dostarczona z wydanych kart lojalnościowych pozwala firmie bardziej precyzyjnie dobrać formę i treść reklamy, jak również sposoby jej dystrybucji.
Sposób na poznanie preferencji klientów
Dzięki kartom lojalnościowym w prosty sposób można zapoznać się z preferencjami klientów, takimi jak na przykład:
– jakie produkty cieszą się uznaniem;
– w jakim czasie najwięcej klientów robi zakupy;
– które promocje były skuteczne.